Början

2012-09-13 | 13:58:00 | Kategori: Sofis vardagstankar

~Sofi~

Jag sitter nu och skriver bloggens första riktiga inlägg, och mina tankar vandrar till sådant som är nytt. Det är alltid både skrämmande och spännande med nya saker. Jag menar, som till exempel första dagen då jag började gymnasiet.

Jag hade av någon anledning bestämt mig för att cykla, och självklart skulle det börja spöregna på mig. Sedan skulle jag självklart också lyckas cykla fel, så jag blev tvungen att vara ute i regnet ännu längre. När jag slutligen kom fram till skolan var det bara att sätta sig i aulan, drypande våt, och hoppas att allt ska sluta bra ändå. Vilket det faktiskt gjorde. Jag menar, jag var inte direkt den enda som hade blivit dränkt av regnet och jag tror inte att någon ens kommer ihåg hur jag såg ut den dagen.

Men ändå. Av någon anledning har man för sig att det där första intrycket är så viktigt och att allt måste vara precis rätt, annars kommer allt gå åt skogen.

Men det första intrycket är verkligen inte det enda som räknas. Man kommer att få oräkneliga andra tillfällen och chanser. Dessutom förändras man och utvecklas, och vad som en gång varit finns kanske kvar i minnen, men det är här och nu som räknas. 

~Sofi~


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback