Förskräckligt väder och väntan

2012-09-17 | 12:43:00 | Kategori: Toves vardagstankar
 ~Tove~
 
Här sitter jag och kurar vid datorn med min katt Casper. Det är sådant där förskräckligt norrlandshöstväder utanför mitt fönster. Alltså: kallt, blåsigt, grått och blött. För mig känns det alltid som att jordens undergång inträffat när det är molnigt här, det verkar som att man aldrig ska få se solen igen. Förresten så kan man nog inte ens kalla dagens väder molnigt, det går inte att urskilja några moln. Allt är en grå tjock flytande massa uppe i skyn.
 
Men idag kan jag ändå tycka att det är lite mysigt med förskräckligt väder, då får jag en ursäkt till att sitta framför min dator och sortera bilder och skriva på min bok (ja, jag håller på att skriva en bok men det kan jag återkomma till i ett senare inlägg).
 
Jag är ensam hemma, det är så tyst och stilla i huset. Det är tur att jag har Casper som sällskap i alla fall, fast han verkar mest tycka att jag är tråkig som bara sitter framför datorn. Han jamar och försöker göra sitt bästa för att fånga min uppmärksamhet. Jag borde kanske resa mig upp och göra något mer aktivt, men jag känner inte för det, jag är så uppslukad av mitt skrivande. Det är nog det enda positiva med att vara arbetslös, jag har massor med tid till att skriva och syssla med fotografering.  Men i övrigt så är det bara... blä.
 
Jag. Vill. Ha. Ett. Jobb. NU!
 
Jag har sökt ett antal ungdomsjobb och nu är det bara olidlig väntan som återstår. Vänta och vänta och hoppas och hoppas på att jag kommer få något av jobben.  
 
 
Så här spännande är det idag.
 
~Tove~

Kommentarer
Postat av: Rebecka

Det börjar bli allt molnigare här på Gotland också, men det finns fortfarande små hintar av sol.... Ibland xD Men åh, det är så mysigt att sitta uppslukad av skrivandet, men jag förstår att du vill ha en sysselsättning... Det är skönt att ha en slags rutin, men det är skönt att bara sitta och vara :)

2012-09-17 @ 16:25:35

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback