En påhittad dialog

2012-10-06 | 12:24:49 | Kategori: Sofis skrivande
~Sofi~

"Jag måste få prata med dig."
    "Ojdå, vad det lät allvarligt."
    "Ja, det är allvarligt."
    "Allvarligt, allvarligt... Vet du, om man säger till tillräckligt många gånger så låter det grymt oallvarligt."
    "Det spelar väl ändå ingen roll."
    "Det beror helt på vem man frågar."
    "Kan jag få säga det jag ville säga nu?"
    "Bara om det är något snällt..."
    "Ehm..." Tveksam tystnad. "Jag har pratat med klassen och vi har kommit fram till att ditt beteende är väldigt opassande och förstör för alla."
    "Vadå opassande? Ha, opassande. Du låter precis som min morsa."
    "Just sådär."
    "Va?"
    "Ja, som du gjorde nyss. Du var nedlåtande mot mig."
    "Det var jag väl ändå inte."
    "Joo."
    "Näpp. Jag tror dig inte."
    "Du vet att om du fortsätter såhär tvingar du mig att gå till rektorn."
    "Ha! Och du tror att han kommer lyssna på dig?"
    "Du förstör för alla och..."
    "Du är ju bara en liten jäkla flicka!"
    "Jag är inte liten..."
    "Jo, du är ganska kort ändå."
    "Men lyssna på dig själv! Är det lämpligt för en lärare att säga sådant till sina elever?"
    "Jag tycker då det, för jag har inte sagt något fel."
    "Då är du ensam om att tycka det."
    "Men det betyder inte att jag har fel."
    "Jag tänker gå nu, och jag tänker prata med rektorn. Jag kan svära på att han kommer lyssna på mig dessutom, för det är inte jag som är helt hopplös."
 
~Sofi~

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback